De start van VAN DER HOUWEN recruitment in 2000 ligt in Amsterdam-Zuidoost op een kamertje bij een accountantskantoor. Geen klanten, geen kandidaten en beperkte kennis van de secretaressemarkt. We zijn van start gegaan met een gezonde dosis opportunisme en gewapend met een klassenlijst van een secretaresseopleiding.
In de afgelopen 20 jaar hebben wij ons ontwikkeld tot een professionele organisatie met een gevestigde naam in de secretaressemarkt. Ik ben hier enorm trots op! Veel zaken zijn veranderd in vergelijking met onze beginjaren. Wie zegt de woorden ‘rolodex’en ‘kaartenbak’ nog iets? En bij het faxen van cv’s van kandidaten naar opdrachtgevers kunnen we ons nog maar weinig meer voorstellen. De rol van een secretaresse is in 20 jaar sterk geëvolueerd van reactief naar proactief. Kijk ook nog maar eens naar onze blogs.
Maatwerk, kwaliteit en persoonlijke aandacht is vanaf het begin de basis geweest van onze dienstverlening. Deze waarden waren 20 jaar geleden al actueel en dat zijn ze voor ons nog steeds! Ook voor de komende decennia. De afgelopen jaren heb ik met een groot aantal collega’s samengewerkt. Ik wil dan ook de huidige collega’s en alle oud-collega’s bedanken voor hun bijdrage aan de ontwikkeling en professionalisering van VAN DER HOUWEN recruitment. Zonder hen zouden wij niet het bedrijf zijn dat we nu zijn.
Ik wil daarbij echter één collega uitlichten, zonder daarbij andere collega’s te kort te doen. Ik werk al meer dan 15 jaar fijn met haar samen: Bianca van Grondelle. Wij vullen elkaar aan en zijn kritisch naar elkaar. Dit zorgt ervoor dat we nooit concessies doen in onze manier van werken. Bianca heeft een aantal jaren geleden mijn rol als Managing Director overgenomen.
We zullen dit jubileumjaar zeker niet ongemerkt voorbij laten gaan, dus houd ons in de gaten!
Pieter van der Houwen